En liten indisierekke leder meg til følgende konklusjon. Franske biler selger best i land som Tyrkia, Irak, Afganistan, Syria, Somalia og Pakistan. Tilfeldigvis er det også her flest selvmordsbombere setter seg i bilen sin og tar seg en svipptur før de sprenger seg selv og bilen i lufta. Konklusjonen er at det er en nær sammenheng mellom ønsket om å sprenge seg selv i lufta og det å kjøre fransk bil.
På TV ser vi at gatebildet domineres av franske biler. Det er i seg selv et indisium, men et sterkt sådan. Dette stemmer godt overens med det faktum at disse landene har en befolkning som har lavere utdanning enn vestlige land. Lavere utdanning fører til økt kriminalitet, tidlig død og generelt en tendens til å ta dumme valg, dette er fakta og ikke indisier.
Jeg slår altså fast at pga lav utdanning har befolkningen i disse landene en langt større hang til å gjøre dumme ting som feks å røyke, sprenge seg i lufta, kjøre fransk biler eller andre ting som ikke er bra for helsa. Vi ser også at mennesker i disse landene ikke spiser svinekjøtt. Statistikken her er entydig. Det er nesten bare mennesker som ikke spiser bacon som sprenger seg selv i lufta. Når disse menneskene sprenger seg i lufta er det dermed overveiende sannsynlig at de ikke har fått bacon til frokost, samt at det gjøres i franske biler, ref dette med tendensen med å ta dumme valg også når det gjelder bilkjøp.
En viktig faktor i kampen mot terror er altså utdanning, som fører til større bevissthet om de helseskadelige påvirkningene sprengstoff, mangel på bacon og franske biler har på helsen til befolkningen. Denne indisierekken blandet med fakta vil åpenbart sørge for lavere salgstall for tre bilmerker i den vestlige verden, hvor utdanningsnivået er høyt.
Kampen mot terror er dermed inne på et blindspor. Vi bør dreie innsatsen i retning de ting vi ser har en direkte betydning ved hver eneste bilbombing. Hver gang en bil eksploderer uten rimelig grunn er det overveiende sannsynlig at det sitter en fyr med skjegg, rare klær og lav utdanning bak rattet. Sannsynligheten er, som tidligere påvist, stor for at bilen er fransk. Hvem har vel hjerte til å sprenge feks en Mercedes i lufta?
Øker vi vedkommendes utdanning, barberer ham, gir ham andre klær er vi et stykke på vei. Om vi i tillegg begrenser tilgangen på franske biler og starter kampanjer for salg av godt norsk bacon, skulle mye være gjort.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar